wtorek, 12 stycznia 2016

Smaki dzieciństwa... moje TOP 10 !

Każde wakacje, każde ferie i wszystkie dłuższe wolne dni wraz z rodzeństwem i kuzynostwem spędzaliśmy na wsi u naszej kochanej babuszki. Był to najpiękniejszy czas mojego dzieciństwa. Prawdziwa beztroska pełna przygód, wypełniona po brzegi nieopisanym szczęściem. Często wracam pamięcią do tych chwil, teskniąc za czasem dzieciństwa a także za pysznym wiejskim jedzeniem. Smaki dzieciństwa to nieodłączny element moich wspomnieć, które  zwiazane są z polską dawną wsią. 


Chleb pieczony w piecu 


Moja babcia piekła chleb w specjalnym piecu. Miał on kształt dużego prostokąta i smakował wyśmienicie. Nigdy już nie spotkałam się z tym smakiem w dorosłym życiu.



Mleko prosto od krowy


Pamiętam jak staliśmy wszyscy, ustawieni w rządku czekajac aż babcia skończy doić. Każdy miał już naszykowany w ręce kubek. Ten smak zapamiętałam do dziś. Prawdziwe, tluściutkie, jeszcze ciepłe mleczko. Pycha!



Masło, biały ser, oponki

Później z tego mleka babcia wyrabiała ser i masło. Już nigdy w dorosłym życiu nie odnalazłam takich smaków. 
Z sera piekła pyszne oponki. Dziś mają one zupełnie inny smak.





Placki z pieca


To nr1 mojego dzieciństwa! Nie pamiętam już jaki rodzaj ciasta to był, natomiast pamiętam doskonale ten smak. Zjadłabym dziś choć jeden taki placuszek.


Wafelek Kukuruku

Niebo w gębie, nie potrafię zapomnieć tego smaku. Zjadłam już tyle wafli, ale żaden nie przypomina tego sprzed lat a ja tak bardzo za nim tęsknię.


Vibovit

Może nie do końca zdrowo było spożywać go w takiej postaci ale uwielbiałam moczyć w nim palec. To najlepszy lizak jaki w życiu dane mi było zjeść. A napój z niego najlepszą orenżadą jaką podarowało mi życie.



Gumy Donald

Uwielbiam gumy do żucia i za smakiem Donalda tęsknię chyba najbardziej. 



A teraz przedstawię Wam hit mojego dzieciństwa. Moje śniadanie, obiad i kolację. Ten uprzednio pieczony chleb zalany tym mlekie prosto od krowy posłodzony dwoma łyżkami cukru !


Ilekroć wspomnę czasy wczesnej młodości tylekroć pojawiają się one -smaki dzieciństwa, które zapisały się w mojej pamięci na zawsze.

A Wy macie takie ulubione smaki? 
Często wspominacie ten piękny czas?


*wszystkie zdjęcia pochodzą ze źródła google

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz